ابزاآلات صنعتی

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کاربرد دریل مگنت در صنعت به عنوان دستگاه سوراخکاری قابل حمل بسیار اهمیت دارد. دریل مگنت مجهز به آهنربای الکترومغناطیسی با پایه آهنربایی دائمی ‌است و برای ایجاد سوراخ در فلز مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. در این مقاله از سایت رادیران به صورت کامل درباره این موضوع توضیح خواهیم داد.

دریل مگنت ماشین ابزاری است که دارای ابزار برش و آهنربای الکتریکی بوده و برای سوراخ کردن فلزات کاربرد دارد. دریل مغناطیسی به ابزارهای برشی به نام مته مغزی متصل ‌می‌شود. این مته مغزی از داخل توخالی و دارای حفره است. مته‌ها دارای لبه‌های برشی روی سطح و روی دندانه‌ها هستند.

نام‌های دیگر دریل مگنت در صنعت

دریل مگنت در صنعت به دستگاه سوراخکاری هسته مغناطیسی، دستگاه سوراخکاری مغناطیسی، دریل پایه ماگ، دستگاه دریل مغناطیسی یا دریل ماگ نیز شناخته ‌می‌شود.

دریل مگنت چگونه کار ‌می‌کند؟

کاربرد دریل مگنت در صنعت به صورت ضربه ای، پیچشی و حرکت معکوس است. این دریل قابل حمل با کمک یک ابزار برش مخصوص به نام مته هسته ای یا مته حلقوی یا مته هسته حلقوی سوراخ‌هایی در فلز ایجاد ‌می‌کند.

دریل مگنت چه تفاوتی با دریل‌های معمولی دارد؟

کاربرد دریل مگنت در صنعت بر خلاف دریل‌های معمولی در سرعت سوراخکاری آن است. همچنین قابل حمل بوده و ‌می‌توان آن را جا به جا کرد. این دستگاه را ‌می‌توان به صورت افقی و عمودی، بر روی یک سطحی ثابت کرد. این چنین انعطاف پذیری کار هر دریلی نیست و فقط توسط مگنت دریل قابل انجام است.

کار با دریل مگنت سریعتر و مقرون به صرفه است. در شرایط عادی یک دریل مغناطیسی سه تا چهار برابر سریعتر از دریل‌های سنتی کار ‌می‌کند.

 کاربرد دریل مگنت در صنعت چیست؟

کاربرد دریل مگنت در صنعت به عنوان دریلی با فناوری جدید، جایگزین پر سرعتی برای سایر دریل‌های سنتی است. این دستگاه قابل حمل با مته‌هایی که برش‌های حلقوی با قطر بیشتر از ۱۲ میلیمتر در فلزات ایجاد ‌می‌کنند.

برای ایجاد سوراخ‌هایی با قطر کمتر از 12 میلیمتر ‌می‌توانید از دریل‌های معمولی نیز استفاده کنید. کاربرد دریل مگنت در صنعت با مته‌هایی از جنس  فولادهای پرسرعت (HSS) و نوک کاربید تنگستن (TCT) بسیار کارآمد خواهد بود.

بسته به ماهیت ماده‌ای که قرار است سوراخ شود و قطر سوراخ، کاربر تصمیم ‌می‌گیرد از مته‌های هسته ای HSS  یا TCT استفاده کند. برش‌های حلقوی، دریل مگنت، دقت 0.005 میلی متر تا 0.001 میلی متر را در فولاد، فولاد ضد زنگ و غیره دارد.

دریل مغناطیسی قابل حمل در اندازه‌ها، اشکال، طرح‌ها، انواع شارژی، برقی و تجهیزات مختلف بسته به کاربرد دریل مگنت در صنعت وجود دارد.

این دریل کاربردی ترکیبی از تطبیق پذیری دریل با پایه الکترومغناطیسی قوی است که آن را قادر ‌می‌سازد به سطوح فولاد کربنی (فلز آهنی) بچسبد. ‌می‌توان آن را برای حفاری افقی، عمودی یا حتی وارونه (بالا) قرار داد.

دریل مگنت از چه اجزایی تشکیل شده است؟

مگنت دریل از چهار قسمت پایه مغناطیسی، بدنه یا پایه دریل، موتور و آربور تشکیل شده است. که در ادامه هر قسمت را با هم بررسی ‌می‌کنیم.

پایه مغناطیسی

پایه دریل مغناطیسی مجهز به یک آهنربای الکتریکی قوی بوده تا به راحتی دستگاه را بر روی قطعه کاری که قرار است سوراخ شود بچسبانید. هنگا‌می‌ که این آهنربا محکم بر روی قطعه کار ثابت شد، پایه دستگاه را به قطعه کار فلزی قفل ‌می‌کند و به اپراتور کمک ‌می‌کند تا به راحتی و کاملا ایمن از دریل استفاده کند.

آهنربای الکتریکی نقش بسیار مهمی‌ در دریل مغناطیسی قابل حمل ایفا ‌می‌کند. زیرا به دستگاه کمک ‌می‌کند تا ثابت بماند و اجازه نمی‌دهد دستگاه در حین حفاری بیفتد.

همچنین ‌می‌تواند از دستگاه در بالای سر، به حالت افقی یا عمودی استفاده کرد. به طور کلی، کاربرد دریل مگنت در صنعت مستقیماً روی مواد آهنی استفاده ‌می‌شود. ‌می‌توانید آن را روی هر ماده آهنی مانند فولاد ضد زنگ با کمک گیرها و پایه مغناطیسی نصب کنید.

پایه دریل

پایه دریل، بدنه اصلی دریل مغناطیسی است که در آن کلیدهای الکتریکی موتور، آهنربا، نشانگر آهنربا و همچنین PCBها نصب شده است. بدنه دریل مغناطیسی، موتور و پایه مغناطیسی را در کنار هم نگه ‌می‌دارد. دسته تغذیه نیز به بدنه متصل است. بدنه دریل مغناطیسی نیز نقش دسته را برای بالا بردن و جابجایی دستگاه از جایی به جای دیگر ایفا ‌می‌کند. بدنه معمولا از چدن ساخته ‌می‌شود.

موتور

موتور جزء اصلی دریل مغناطیسی است. کاربرد دریل مگنت در صنعت با توجه به کیفیت موتور مشخص ‌می‌شود. موتور به کار رفته در دریل‌های مگنت اغلبDC  است. توان خروجی موتور بسته به توان مورد نیاز برای سوراخکاری از 800 وات تا 2300 وات متغیر است. یک سوراخ با قطر بیشتر به موتور قدرتمندتری نیز نیاز دارد. موتور مورد استفاده در مگنت دریل‌ها توانایی چرخش ساعت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت را دارد.

آربور یا چاک

آربور به عنوان نگهدارنده مته یا چاک روی دریل مغناطیسی قرار دارد که به موتور متصل است. نوعی گیره است که برای اتصال مته‌ها از آن استفاده ‌می‌شود. به طور عمده دو نوع چاک در کاربرد دریل مگنت در صنعت وجود دارد. آربور یا چاک‌های دستی و اتوماتیک که بسیار سریع بسته ‌می‌شوند.

چاک‌های دریل یا سه نظام که به صورت اتوماتیک و سریع بسته ‌می‌شوند برای کار‌های صنعتی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. در این دریل‌ها نیازی به سفت کردن پیچ‌ها/فک‌ها به صورت دستی نیست.

چاک سه نظام دارای انواع مختلفی از نگهدارنده‌های مخروطی شکل مانند مورس MT 2، MT 3، و MT 4 است. چاک اجازه ‌می‌دهد تا انواع مختلفی از مته‌ها با سایز‌های مختلف در دریل قرار بگیرند.

دریل مگنت در ابتدا برای چه مصارفی ساخته شد؟

مگنت دریل در درجه اول برای کاربران در زمینه ساخت و ساز، تولید و صنایع مهندسی سنگین در نظر گرفته شده است. این ماشین‌ها برای استفاده در محل و همچنین کارگاه‌ها ایده آل هستند.

دریل مغناطیسی نه تنها برای سوراخکاری هسته‌ای ساخته شده است، بلکه برای سوراخکاری تابشی، ریمینگ، مته زنی و ضربه زدن (برش با نخ) ایده آل هستند. مگر اینکه سوراخ‌های کور یا سوراخ‌هایی با قطر کمتر از ۱۲ میلی متر ایجاد کنید که از دریل‌های معمولی نیز ‌می‌توان استفاده کرد.

  • نرجس احمدی
  • ۰
  • ۰

درباره ی انواع دریل نکات و اطلاعات زیادی را در طی چندین مطلب عنوان کردیم. اما در این مطلب میخواهیم اختصاصا درمورد انواع دریل مگنت صحبت کنیم.

خصوصیات انواع دریل مگنت

اگر دقت کرده باشید، حتما متوجه شده اید که دریل های مگنت قدیمی برند هایی همچون جپسون (JEPSON) ، ای جی پی (AGP) و یا یوروبر (EUROBOOR)، جای خود را به نمونه های جدید داده اند.

دلیلش را می توان مزایا و قابلیت هایی دانست که در نمونه های جدید دریل مگنت به چشم می خورند، قابلیت هایی که توانسته اند عصای دست کارخانه های بزرگ و حتی کارگاه های ساده در انجام امور سوراخ کاری و فعالیت های عمرانی باشند.

دریل مگنت با مته ی گردبر

آنچه دستگاه های دریل مگنتی جدید را متمایز ساخته، وجود مته های گردبری است که سوراخکاری را بسیار سریع انجام می دهد.

عده ای بر این باورند که چنین دریل هایی به نسبت نمونه های قدیمی 3 الی 4 برابر پرسرعت تر ایفای نقش می کنند و جالب تر این که سوراخکاری ها را تنها طی یک مرحله به پایان می رسانند.

مزایایی که نمی توان آن را برای دریل مگنت نادیده گرفت این است که یک دریل مگنت،دوام بالایی دارد

به راحتی شکسته نمی شود،

از قابلیت ایجاد سوراخ با قطر های مختلف از 12 تا 120 میلی متر بهره مند است.

و مهم تر از همه این که قلاویزکاری را به عنوان فعالیتی جدید پیاده سازی می کند.

نحوه کار با دریل مگنتی در 8 گام

دریل را در نزدیکی محل مورد نظر جهت سوراخ کاری یا برش قرار دهید.

زنجیر ایمنی را در اطراف دریل جهت عدم سقوط دستگاه ببندید.

مته را نصب کنید و امنیت آن را بررسی نمائید. سپس مخزن خنک کننده را پر کنید (بر طبق توصیه های سازنده در دفترچه راهنمای استفاده).

مته دریل را با سوراخ پایلت (pilot hole) تنظیم کنید، یا می توانید بر روی سطح علامت گذاری کنید.

حالت مغناطیسی دریل را روشن کنید.

کلید پاور را روشن کنید.

به آرامی سوراخ کاری را شروع کنید. هنگامی که برشی کوچک ایجاد شد، فشار بیشتری را اعمال کنید، سپس همین مقدار فشار را حفظ کنید تا زمانی که عملیات به اتمام برسد.

کلید پاور را خاموش کنید و قبل از سوراخ کاری بعدی، کلیه خرده قطعات ناشی از کار قبلی را پاک کنید.

مواردی دانستنی در مورد استفاده از دریل مگنتی

حالت مغناطیسی (آهنربا) دریل تنها به فلزات آهنی می چسبد و برای فلزات دیگر کاربردی ندارد.

دریل مگنتی می تواند در موقعیت افقی و بالاسری مورد استفاده قرار گیرد. «زنجیره ایمنی» را می توان در هر حالتی استفاده کرد، به ویژه در موقعیت های افقی و بالاسری. زنجیر ایمنی برای حفظ امنیت کاربر و دریل کاربرد دارد.

آهنربا معمولا الکترومغناطیسی است و فقط قدرت کافی برای نگه داشتن دریل را دارد. اگر به هر نحوی منبع برق قطع شود، آهنربا دیگر کار نکرده و دستگاه از سطح جدا شده و سقوط خواهد کرد (اگر از زنجیره ایمنی استفاده نشود).

فولاد باید صاف و کاملا تمیز باشد تا دریل به خوبی به سطح فولادی متصل شود.

عیب یابی انواع دریل مگنت

آشنایی با برخی موارد سبب می شود با یک اقدام به موقع، بتوانید مانع از خراب شدن دریل مگنت شوید. اگر احساس کردید پایه ی مگنتی بر سر جای خود ثابت نمی ماند، این احتمال وجود دارد که فلز مورد استفاده به حیث ضخامت، نازک است.

در چنین مواقعی بهترین کار استفاده از تکه ای فلز به منظور افزایش ضخامت می باشد. اگر مواردی از قبیل خاک و یا براده های فلز به قدری زیر مگنت جمع شده بودند که پایه ی مگنت به خوبی سر جای خود ثابت نمی ماند، سعی کنید دستگاه را یک پاکسازی اساسی کنید.

احتمال دیگر این است که پایه ی دریل مگنت شما نیم سوز شده و یا برد رکتیفایر آن ایراد پیدا کرده است.

در این صورت برای سیم پیچی پایه ی مگنت خود، باید نزد متخصص این کار بروید و یا برای خرید برد رکتیفایر به فروشنده قطعات یدکی دریل مگنت مراجعه نمایید.

اگر مته های گردبر مملو از براده شده باشند باز هم تمیزکاری ضروری خواهد بود. کافی است گردبر را از جای خود جدا کرده و براده ها و موارد مشابه را جدا سازید.

اگر گردبر به صورت متوالی می شکند، به گونه ای که احساس می کنید طبیعی و معمول نیست ممکن است گردبر شما فرسوده شده و نیاز به تعویض داشته باشد.

مهم ترین مشخصه ای که به شما ثابت می کند گردبر برای استفاده مناسب است یا خیر، دندانه های گردبر است بنابراین مدام آن ها را بررسی نمایید و با دندانه های گردبر سالم تطبیق دهید.

ممکن است شکستن گردبر ناشی از عدم اتصال مناسب به میله ی آربور باشد، بنابراین بهتر است آن را به خوبی سفت نمایید.

میله ی آربور با کمک گرفتن از روغن های روان کننده، قابلیت خود را باز می یابند. از این رو روانکاری را فراموش نکنید.

عدم جاسازی صحیح مته ی گردبر در مورس دستگاه کافی است تا دور موتور افزایش یافته، مته خارج شده و غیر قابل استفاده گردد.پس حتما به این مورد توجه کافی داشته باشید.

 تعمیر دریل مگنت (یوروبر، جپسون و ای جی پی) را به چه کسی بسپاریم؟

با تمام ویژگی ها و مزایایی که محبوب ترین دستگاه دریل مگنت همچون یوروبر هلند (EUROBOOR)، جپسون بلژیک (JEPSON) و ای جی پی  تایوان(AGP)  دارند، ممکن است شاهد کند شدن فعالیت این وسیله ها و یا خراب شدنشان باشید.

به رغم این که آشنایی با عملکرد و قطعات دریل مگنت می تواند در چنین مواقعی کمک کننده باشد اما بهتر است کار را به کاردان بسپارید.

تعمیر دریل مگنت به عنوان وسیله ای که با برق کار می کند، بیش از هرچیز نیازمند تخصص و تجربه است.

  • نرجس احمدی
  • ۰
  • ۰

اگر شما در صنعت فعالیت می کنید حتما با اسم دریل مگنت آشنایی دارید. این ابزار یک وسیله صنعتی بوده که در صنعت فلز مورد استفاده قرار می گیرد. افراد زیادی هستند که برای کارگاه های خود اقدام به خرید دریل مگنتی می کنند. اگر شما نیز جز آن دسته افراد هستید که قصد راه اندازی کارگاه چوب داشته و یا خرید ابزار را دارید می توانید در این مقاله ما را همراهی کنید.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با کاربرد دریل مگنت ها، چگونگی استفاده از آن، اجزای تشکیل دهنده و … مطالبی را بیان نماییم.

دریل مگنت چیست؟

دریل مگنت، ابزاری برای انجام سوراخ کاری مصالح و قطعات فلزی نصب شده و ثابت به طور سریع و راحت است. یک دستگاه قابل حمل است که طبق فناوری جدید طراحی شده است. همین نوع طراحی باعث شده تا قابلیت های بالایی داشته باشد. به شما پیشنهاد می کنیم در کارهایی که حجم قطعات نیاز به سوراخکاری بالا است حتما به سراغ این ابزار بروید.

در ضمن شما می توانید با توجه به شرایط کار و نوع ویژگی های مورد نیاز خود مگنت های متفاوتی را انتخاب نمایید. این ابزار در حال حاضر در دو دسته وزن کم و وزن بالا تولید می شود. همچنین مقدار قدرت، جذب کردن و حتی قد مگنت ها نیز بر روی انتخاب آن ها تاثیر گذار است.

نکته قابل توجه در مورد شرایط استفاده از مگنت سنگین و سبک است. مگنت هایی که دارای وزن کمی دارند سرعت زیادی برای سوراخکاری دارند. همچنین با کمک مته های ته کونیک و گرد بر می توان انواع سوراخ ها را بر روی سطح های مختلف انجام داد.

ولی مگنت سنگین، به توجه به اینکه سرعت کمی داشته و تنها با استفاده از مته ته کونیک کار می کند. برای نگهداری نیاز به هزینه بالایی نیز دارد. پس شما به عنوان یک خریدار باید انتخاب کنید که کدام یک از این محصولات را خریداری نمایید.

در ضمن باید اشاره کنیم که انواع دریل ها در بازار وجود دارد که با مته های مختلف می تواند در کارگاه ها مورد استفاده قرار بگیرد. ولی استفاده از همه آن ها نمی تواند در صنایع موثر باشد. به همین جهت ابزارآلات متعددی نظیر دریل های مگنتی، دریل های ستونی و … وارد بازار کار شده تا کار برای کارفرماها راحت تر انجام شود.

اجزای تشکیل دهنده دریل مگنت

یکی از مواردی که در هنگام خرید و یا مطالعه محصول بسیار اهمیت دارد، اجزای تشکیل دهنده آن است. خریدار و یا محقق به دنبال یافتن تمام نکات ریز و درشت در مورد ابزار مورد نظر خود می باشد. از این رو در این قسمت سعی کرده ایم تا اجزای تشکیل دهنده دریل مگنت را به صورت دقیق و کاملا شفاف برای شما بیان نماییم. اگر علاقمند به این موضوع هستید؛ پیشنهاد می کنیم این بحث را از دست ندهید.

اهرم چرخشی

برای انتقال نیروی اپراتور به دستگاه در حین سوراخکاری از این اهرم چرخشی استفاده می شود.

موتور گیربکسی

این بخش دارای دو موتور قابل تنظیم است. این موتورها نیروی محرکه دستگاه را تامین می کنند .

سیستم خنک ساز

دستگاه در حین سوراخکاری بسیار داغ می شود. برای اینکه از داغ شدن بیش از اندازه جلوگیری کنند از سیستم خنک کننده استفاده شده است. به این صورت که برای انتقال مایع خنک کننده به سر مته در حین سوراخکاری، یک مخزن و لوله رابطی بر روی دستگاه تعبیه شده است.

دستگیره

برای جابه جایی آسان دستگاه، دستگیره های مناسبی نصب شده است. شما بدون هیچ سختی می توانید از این دستگیره ها برا حمل استفاده نمایید.

اسپیندل

برای اینکه بتوان نیروی دورانی و گردشی موتور را به فلز ارسال نمود نیاز است تا از یک قطعه به نام اسپیندل استفاده شود. به این صورت کار سوراخکاری به درستی و به بهترین شکل انجام می پذیرد.

پنل

برای اینکه شما بتوانید تنظیمات مورد نیاز خود را انجام دهید باید به بخش مجزایی به نام پنل مدیریتی دسترسی داشته باشید. از این قسمت قادر هستید تا خاموش و روشن کردن دستگاه، انجام تنظیمات سرعت، تغییر و تعویض مته و … را انجام دهید.

مگنت

برای اینکه بتوانید مته و دریل را برای سوراخ کاری در محل مورد نظر خود قرار دهید نیاز دارید تا از مگنت استفاده کنید.

مورس و مته گرد بر

مورس وسیله ای است که در دریل ها بسیار اهمیت دارد. چرا که مانند گیره نگهدارنده عمل کرده و مته را بر روی دریل نگه می دراد. در ضمن مته نیز یک ابزاری است که از آن برای سوراخ کردن چوب ها، فلزات و … استفاده می شود. پس این دو اجزا در کنار یکدیگر هستند که می توانند کار خود را به نمایش بگذارند.

نکته:

لازم است بدانید که این دستگاه اجزای دیگری مانند: ذغال، چرخ دنده، آرمیچر و بالشتک نیز دارد. هر یک از این اجزا و بخش ها کار کرد متفاوت داشته ولی با قرار گیری کنار یکدیگر کمک می کنند تا دریل کار خود را به درستی انجام دهد.

  • نرجس احمدی
  • ۰
  • ۰

معرفی انواع دریل

بهترین دریل مگنت در بازار صنعت امروز دارای مشخصات ویژه‌ای است که دانستن آن به شما در انتخاب ایده‌آل کمک خواهد کرد. دریل یک ابزار مناسب برای سوراخ کردن و همچنین تخریب نمودن مصالح و مواد ساختمانی مختلف است. این وسیله انواع مختلفی دارد و به دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم می‌شود. در این مطلب شما را با انواع دریل‌های چهار شیار، پنج شیار و دریل مگنت آشنا می‌کنیم.

برای خرید بهترین دریل مگنت در بازار باید ابتدا شناخت کافی از این ابزار داشته باشید و کیفیت مطلوب آن را بشناسید. دقت داشته باشید که انواع ناکار آمد و بی‌کیفیت از این محصول در بازار زیاد است به همین دلیل باید به هنگام خرید دریل مگنت‌ها، به نکات ویژه‌ای که در این مطلب بیان می‌شود توجه کنید. با ما همراه باشید تا در خصوص بهترین دریل مگنت در بازار به شما توضیحاتی ارائه دهیم.

آشنایی با دریل

دریل مگنت‌ها ابزارهایی هستند که جهت سوراخ نمودن سطوح مختلف فلزی کاربرد دارند. این وسیله دارای پایه‌هایی مغناطیسی و آهنربایی است که کاملاً محکم به سطح می‌چسبد و عملیات سوراخکاری را انجام می‌دهد. عمل سوراخ کردن به وسیله این دستگاه بسیار آسان‌تر از هر روش دیگری است. دریل مگنت‌ها را اغلب برای سوراخکاری با عمق‌های ۱۰۰ میلیمتر و همچنین قطرهای ۱۲۰ میلیمتر به کار می‌برند. چنانچه می‌خواهید سوراخ‌هایی کوچکتر در سطح ایجاد کنید هم می‌توانید از دریل مگنت‌ها استفاده کنید. خوب است بدانید که از این دریل‌ها در شرکت‌های ساختمانی و همچنین کارخانه‌های مختلف ماشین‌سازی استفاده می‌شود.

دریل به کمک مته‌های گرد یا مارپیچ عملیات سوراخ کردن را در اندازه‌ها و قطرهای مختلف انجام می‌دهد.

دریل‌هایی که قادر به سوراخ کردن و تخریب هستند، به نام دریل‌های دوکاره مشهور بوده و دریل‌هایی که تنها در سوراخ کردن کاربرد دارند، دریل تک کاره نامیده می‌شوند. دریل چهار شیار و پنج شیار نیز جزء معروفترین دریل‌های دوکاره در بازار هستند.

اگر بخواهیم انواع دریل‌ها را به طور کلی دسته‌بندی کنیم، باید از نوع دریل‌های برقی، بادی و شارژی یاد کنیم. این چند مدل دریل از لحاظ عملکرد با هم تفاوت دارند و خود به چند دسته متفاوت دسته‌بندی می‌شوند. بخش‌های اصلی هر دریل الکتریکی شامل موتور، باتری و سه نظام است. قدرت سوراخکاری هر دریل به توان الکتریکی آن بستگی دارد.

بهترین دریلها در بازار

در مبحث بهترین دریل مگنت باید بدانید که برندهای تولیدکننده این محصول چه برندهایی هستند و کدام یک از آنها جز بهترین‌ها هستند. دریل‌های سایت تخصصی ابزارآلات رادیران بدون شک جزء بهترین دریل‌های موجود در بازار بوده و جز ابزارهای قدیمی برای تخریب و سوراخکاری است. در ادامه با انواع دریل‌ها آشنا خواهید شد:

دریل تخریب

از این نوع دریل برای تخریب کردن انواع سازه‌ها و دیوارها استفاده می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت دریل‌های تخریبی از ابزارهای تخصصی هستند که در مشاغل مختلفی که با کارهای ساخت و ساز درگیر هستند، به کار می‌رود. در این عملیات ممکن است از چکش تخریب نیز استفاده شود، اما این وسیله قابلیت سوراخ کردن ندارد و برای کنده‌کاری به صورت حرفه‌ای به کار گرفته می‌شود.

خوب است بدانید که هر چه وزن دریل تخریب بالاتر باشد می‌توان از آن در تخریب زمین استفاده کرد.

دریل خانگی

دریل‌ها دارای سه نظام‌هایی با اندازه ۱۰ و ۱۳ میلیمتر هستند که توان آنها نیز بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ وات است. این مشخصات برای دریل‌های خانگی بوده که بسیار سبک هستند و برای سوراخ کردن بتن، سفال و آجر به کار برده می‌شوند.

دریل سرکج

دریل‌های سرکج نوعی دیگر از انواع دریل‌ها بوده که از دریل دستی و پیچ گوشتی تشکیل شده و کار دریل‌های معمولی را انجام می‌دهد. با این تفاوت که دارای سر کوتاه‌تر و دسته بلندتری نسبت به دریلهای معمولی برخوردار است. سر این نوع دریل دارای زاویه ۹۰ درجه بوده و همانطور که گفته شد سر کوتاهی دارد. کاربر می‌تواند بدون اینکه بازوهای خود را درگیر کند و تکان دهد، در فضاهای مختلف و محدود، عملیات سوارخکاری را شروع کند. این ابزار دارای حجم کمی است اما قابلیت سوراخ کردن به صورت دقیق را دارد. همچنین دارای دو مدل شارژی و برقی است. این نوع دریل‌ها از ۳ نظام آچارخور تشکیل شده‌اند که برای سوراخ کردن فلز و چوب مناسب هستند. یکی از ویژگی‌های دریل سر کج قابلیت تنظیم در جهت چپ گرد و همچنین راست گرد است.

دریل ستونی

پیش از آنکه به سراغ بهترین دریل مگنت برویم، با انواع مختلف دریل‌ها باید آشنا شوید تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام دریل برای شما مناسبتر خواهد بود. این مدل از دریل‌ها دارای قدرت انتقال بسیار بالایی هستند و به صورت عمودی یا ایستاده قرار گرفته‌اند. برای قرارگیری محکم این ابزار، پایه‌های سنگینی تعبیه شده است. این دریل دارای میز بوده و می‌تواند به طور عمودی عملیات سوراخکاری را انجام دهد. کاربرد این مدل دریل در صنایع بوده و در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریل همزن

یکی دیگر از دریل‌های برقی، دریل‌های همزن است که از آن برای هم زدن و ترکیب کردن مواد غلیظ مثل سیمان استفاده می‌شود. این ابزار دارای کلیدهای کنترل بوده و در بازار برای مواد رقیق‌تر مانند رنگ یا دوغاب نیز استفاده می‌شود.

دریل مگنت

دریل‌های مگنتی یا مغناطیسی ابزارهایی قابل حمل بوده که دارای یک آهنربای قوی در پایه خود هستند. این مدل دریل که در بازار و مصارف مختلف دارای محبوبیت زیادی بوده برای سوراخ کردن و برش دادن فولاد و همچنین مواد مشابه با فولاد استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که این نوع دریل‌ها بدون استفاده از پایه مغناطیسی نمی‌توانند در شرایط دشوار مانند قطعه‌های فلزی عمودی یا تیرهای ساختمانی استفاده شوند، چرا که در این شرایط، دسترسی کاربر بسیار محدود بوده و نمی‌توان برش و سوراخکاری را انجام دهد. برای اینکه این محصول به صورت ثابت قرار بگیرد، پایه مغناطیسی آن را به سطح فلز متصل می‌کنند تا عملیات برشکاری و سوراخکاری بهتر انجام شود. این نوع دریلها بهترین دریل برای سوراخ کردن با سرعت زیاد و دقت بسیار بالا است.

  • نرجس احمدی